2010-02-08

Puncstorta - Szülinapra

A hétvégén ünnepeltük Mr.T. szülinapját, akinek a kedvence a Puncstorta. Nem egy férfias darab, de mit tegyünk ha neki ez ízlik. Tudtam, hogy ebben az évben én szeretném készíteni a tortáját, ezért már vagy 2 hete ezen a kis "projekten" dolgoztam. Kezdődött a recept kereséssel. Nem volt egyszerű, azt kell, hogy mondjam, napokig keresgéltem a neten, Anyum összes szakácskönyvét feltúrtam, amire úgy véltem megvan az a recept ami kell nekem. A forrás pedig egy ősrégi szakácskönyv ha jól emlékszem talán a : "Mindentudó szakácsköny" volt. Egy hete megcsináltam a próbaverziót, ami elég jól sikerült, a tesztelők (család) véleménye, na meg a szülinapos szerint is, de már akkor tudtam, hogy egy-két dolgon változtatni szeretnék, például apróbra fogom törni a piskótát ami a töltelékbe megy, meg nem felejtem el a piskóta lapokat megkenni baracklekvárral, ja és elhatároztam, hogy veszek piros ételfestéket amivel egy kicsit sötétebbre tudom festeni a tölteléket (persze erről a hétvégi bevásárlás során teljesen megfeledkeztem, a többi változtatást azonban sikerült véghez vinni).:) A lényeg az, hogy szombaton ismét elkészült a remekmű, íme az eredmény:




A szülinapos szerint még jobb lett mint a próbaverzió, mi sem bizonyítja jobban, hogy estére már csak a torta fele volt meg, és csak ő ette egyedül, mivel ez a torta egy cukorbomba :). A receptet két részletbe írom le, jöjjön először a piskóta receptje, ami szerintem nagyon jó, nem morzsálódik, finom puha, tökéletes alapja volt a tortának. A recept szintén a "Mindentudó szakácskönyvből" származik. (ez a szakácskönyv tényleg mindent tud)

Hozzávalók (18 cm átmérőjű tortához):
  • 4 tojás
  • 8 dkg cukor
  • 8 dkg liszt
  • 1 citrom reszelt héja
A tojásokat szétválasztjuk és a sárgáját kb. 4dkg cukorral fehéredésig keverjük. Ha kész belereszeljük a citrom héját. Jöhet a fehérje. Robotgéppel kemény habot verünk a fehérjéből, úgy hogy a cukrot 2 részletben hozzákeverjük.Ezután a sárgájához adjuk apránként a tojásfehérjét és a lisztet, vigyázva, hogy a fehérjét össze ne törjük. A piskótatésztát a tortaformába öntjük, amelynek az alját előzőleg sütőpapírral kibéleltünk. A tortát kb. 165 fokon (légkeveréses) 25 percig sütjük.  Majd a folyamatot megismételjük mégegyszer. A szebbik tortánkat ha kihült kettévágjuk, a másik adagot pedig apró darabokra tépkedjük (ez lesz majd a töltelékünk).  

Most pedig jöjjön a lényeg amitől Puncstorta a torta:)

Hozzávalók:
  • 15dkg cukor
  • 3/4 dl víz
  • 1/2 dl rum
  • 1 citrom
  • 1/2 dl málnaszörp
  • puncs aroma
  • 2 ev. baracklekvár

Egy lábasba a vizet és a cukrot addig melegítjük amíg a cukor teljesen fel nem olvad, ekkor lehúzzuk a tűzről és belereszeljük a citrom héját, és belecsavarjuk a citrom levét. Ha kihült beleöntjük a rumot és ízlés szerint adunk hozzá a puncs aromából is. Az összetördelt piskotának a felét megöntözzük ennek a lének a felével, a maradékhoz meg hozzákeverjük a málnaszörpöt és a piskóta másik felét ezzel öntözzük meg. Majd a két piskótát összekeverjük és hozzáadjuk a két evőkanál lekvárt is. Most már csak össze kell állítani a tortát. A félbevágott piskotánk köré visszarakjuk a torta karikát, megkenjük a piskóta vágott felét baracklekvárral, rárakjuk a tölteléket, majd jön a piskóta másik fele aminek a vágott részét szintén megkentük baracklekvárral. A tortánk már majdnem kész. Már csak annyi hiányzik, hogy egy éjszakára prés alatt az ízek a hűtönkben összeérjenek. Ja persze....a prés. Tehát megvan a tortánk ami abban a tortakarikában van összeállítva amiben a piskóta sült. A torta tetejére rárakjuk a tortaforma alját, és végül egy teli befőttes üveggel zárjuk a sort, ez lesz a nehezékünk.

Másnap már csak annyi van hátra, hogy elkészítsük a mázat. Ez nagyon egyszerű. Kell hozzá 20dkg porcukor valamint egy kevés málnaszörp és rum keveréke. Ebből kb. 3-4 evőkanál kell, attól függ, hogy mennyire szeretnénk híg mázat. Ha nagyon híg az jó a torta tetejére, mert könnyebb vele bánni. Viszont ha nagyon híg nem jó az oldalára, mert lefolyik róla. Én úgy csináltam, hogy először felkentem a tetejét, majd a masszához adtam még egy kevés porcukrot és így sokkal egyszerűbb volt vele dolgozni a torta oldalán. Azt kell, hogy mondjam nem egy gyors torta, vagy legalább is nekem még nem megy túl gyorsan, de megérte megcsinálni Mr.T. kedvéért. :)

BOLDOG SZÜLINAPOT!!!!
  

0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0